Izerski sad

Ciekawa i jakże pożyteczna akcja miała miejsce w ostatni piątek w sąsiedniej gminie. W ramach projektu “Izerski sad”, gmina Świeradów sfinansowała 501 sadzonek drzewek owocowych, które bezpłatnie rozdała mieszkańcom Gór i Pogórza Izerskiego. Nie byle jakie to sadzonki i z nie byle jakiej szkółki. Kontakt z Panem Leszkiem Kułakiem ze Skwierzyny nawiązaliśmy parę miesięcy temu. …

Pierwszy zimowy poranek

Później niż w zeszłym roku przyszedł pierwszy śnieg Przez cały dzień dominowała mieszanka tych samych kolorów: ołowianego nieba, bieli śniegu, rudo-pomarańczowych liści brzóz i gdzieniegdzie czerni drzew.

Jazz Band Młynarski-Masecki

Jan Emil Młynarski, Marcin Masecki i piętnastoosobowy band zagrali wczoraj wieczorem we wrocławskim NFMie. Bilety rozeszły się błyskawicznie, my kupiliśmy jedne z ostatnich. Zagrali piosenki głównie ze swojej najnowszej “Płyty z zadrą w sercu” ale nie zabrakło i przeboju z poprzedniej płyty “Abduł Bey”. Zespół gra muzykę polskich autorów z lat międzywojennych i tuż powojennych. …

Przymroziło

Po dwóch próbnych przymrozkach dziś rano przymroziło na serio. Aż do południa utrzymywał się szron na łąkach i w ogrodzie, dostarczając mnóstwa pięknych widoków. Cała górna wieś widziana z naszej górki udekorowana na biało Łąka leśna Na kaloszach już nie woda, ale jeszcze nie śnieg. Piękne makro! Po więcej zapraszam do Galerii.

Do źródeł Izery

Korzystając ze złotej polskiej wybieramy się w nasze pobliskie Izery. Do miejsc, gdzie wcześniej nie byliśmy, drogami, którymi nigdy nie chodziliśmy. Chcielibyśmy dojść do źródeł Izery, ale że przewodniki i szlaki tam żadne nie prowadzą, idziemy w małe nieznane. To dość nieprawdopodobne, że na tak małym obszarze są jeszcze miejsca tak mało rozpoznane. Może dlatego, …

Grzybobrania ciąg dalszy…

W lesie grzyby powoli się kończą. Są jeszcze małe grupy podgrzybków, pojedyncze prawdziwki, maślaki i borowiki ceglastopore. Ale sezon trwa – co drugi dzień przynosimy kapelusz kani i pieczarek rosnących na naszej łące. Pieczarki zjadamy z poranną jajecznicą, a solone kapelusze kań pieczone z dodatkiem masła idą jako przystawka do obiadu. Pynio!

Jazz fajny jest – uzupełnienie

Wojtek Mazolewski na swoim profilu zamieścił zdjęcie z występu w ramach Krokus Jazz Festiwal. Gdzie tam na granicy światła i cienia i my jesteśmy. A tak mniej więcej prezentował się Mazolewski wychodząc na scena JCK (zdjęcie poniższe za Instagramem artysty). Tylko kapelusz chyba miał inny. I krawat miał.  Bardzo pozytywnie zakręcony człowiek. A piszę to, słuchając jego …

Mgliście

Ależ pięknie dziś było w Izerach! Słonecznie choć wietrznie na Stogu i Smreku, ciepło poniżej szczytów i mgliście w kotlinach. Wybraliśmy się do źródeł rzeki Izery. Kto wie, gdzie to jest? Kto tam był? Nie jest to popularny cel wędrówek. Ze źródłami Łaby, izerskie źródełko mierzyć się nie może. Dłuższa relacja wkrótce, teraz kilka fotek …

Jazz fajny jessst!

Krokus Jazz Festiwal 2019 – to już 17. edycja, ale nasza druga. Tym razem wybraliśmy koncert kwintetu Wojtka Mazolewskiego (WMQ). Tego od późnowieczornej audycji radiowej “Jazz fajny jest”. I jak się okazało, jazz w jego wykonaniu i na żywo może być jeszcze fajniejszy. Długie brawa na stojąco na koniec całkowicie zasłużone.  Polecam płytę zespołu, która …